Search Unity

  1. Megacity Metro Demo now available. Download now.
    Dismiss Notice
  2. Unity support for visionOS is now available. Learn more in our blog post.
    Dismiss Notice

Question Prevent Login on more than one device

Discussion in 'Authentication' started by SuperPista, Dec 8, 2022.

  1. SuperPista

    SuperPista

    Joined:
    Jan 28, 2022
    Posts:
    6
    Estou desenvolvendo um programa no qual quero evitar que o usuário consiga logar em mais de um aparelho sem antes realizar a autorização no aparelho antigo ou solicitar a troca de aparelho através do e-mail cadastrado. Não tenho a menor experiência no assunto mas estou usando o Firebase como meu banco de dados, alguém sabe como posso sair desse problema?

    Até agora vi algo sobre DeviceID mas não entendi direito e não sei se é assim
     
    DavidZobrist likes this.
  2. SebT_Unity

    SebT_Unity

    Unity Technologies

    Joined:
    Jun 21, 2021
    Posts:
    279
    Hi Antomio,
    Thanks for posting on the forums and providing your use case.

    My understanding is that you are trying to store some information and detect if the user is logging in from a new device.
    We don't support this use case natively and seems like a special use case.

    What you can do is maybe use Authentication with a platform specific sign in to log your users from multiple devices. But you wouldn't be able to prevent a user from logging in.

    Have you tried posting on the Firebase forums?

    Wishing you the best of luck
    Seb

    Forgive the use of translation software:

    Hola Antomio,
    Gracias por publicar en los foros y proporcionar tu caso de uso.

    Entiendo que estás tratando de almacenar alguna información y detectar si el usuario está iniciando sesión desde un nuevo dispositivo.
    No soportamos este caso de uso de forma nativa y parece un caso de uso especial.

    Lo que puedes hacer es utilizar la autenticación con un inicio de sesión específico de la plataforma para registrar a tus usuarios desde múltiples dispositivos. Pero no podrías evitar que un usuario inicie sesión.

    ¿Has probado a publicar en los foros de Firebase?

    Te deseo mucha suerte
    Seb
     
  3. SuperPista

    SuperPista

    Joined:
    Jan 28, 2022
    Posts:
    6
    Olá Seb, primeiramente já agradeço por responder.

    Sbre o firebase, eu não encontrei nada relacionado sobre o que eu disse acima, porém, no PlayFab eu encontrei algumas informações sobre mas ainda esta dificil de encontrar algo que realmente me ajude



    Hello Seb, first of all thank you for answering.

    About firebase, I didn't find anything related to what I said above, however, on PlayFab I found some information about it but it's still hard to find something that really helps me